בכינוס הרבנים הוחלט: יוקם בית מדרש גבוה לרבני אירופה

בצלאל קאהן No Comments on בכינוס הרבנים הוחלט: יוקם בית מדרש גבוה לרבני אירופה

חברי הוועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה ערכו תפילה מעומק לב לרפואת ולאריכות ימיהם של מרנן ורבנן ראשי ובני הישיבות על ציוני גדולי עולם בבית העלמין 'גנשא' בורשה | דיווח נרחב של שליח "קול חי" לועידת רבני אירופה

צילום: אלי איטקין
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית מדרש גבוה להוראה לליבון בעיות השעה ולהכוונת בית ההוראה –'בית חנוך' ע"ש גאב"ד אירופה זצ"ל יופעל באירופה, תורחב פעילות תוכניות ההעצמה לרבנים צעירים ולנשות הרבנים ויוקמו מחלקות בירור יהדות וכשרות, הכשרה ורישוי למוהלים שוחטים משגיחי כשרות וסופרי סת"ם. כך הודיע נשיא הועידה הגאון רבי פנחס גולדשמידט במהלך יומו השני של כינוס הוועדה המתמדת ובית הדין הגדול של "ועידת רבני אירופה" המתקיים בורשה פולין.

בכינוס בראשות נשיא הועידה הגר"פ גולדשמידט ויו"ר הועדה המתמדת אב בית הדין של לונדון הגאון רבי מנחם געללעי משתתפים רבני מדינות וערים אבות בתי הדין ודיינים ממרבית מדינות האיחוד האירופי.

הגר"פ גולדשמידט הוסיף כי כל המחלקות ובהם אגף תיאום ובקרה למקוואות ועירובין ואגף לשדרוג הקשרים בין ראשי הקהילות לרבנים, הרחבת הקשרים הבינלאומיים של הועידה וביטחון הקהילות יופעלו מבית 'ועידת רבני אירופה' שיושלם בסיוע ממשלת בוואריה בתוך ארבע חודשים. הוא שיבח את ראש מטהו מר גדי גרוניך שעמל על פיתוח הקשרים עם ממשלת בוואריה והביא לידי גמר את ההסכם ההיסטורי במתן חסות הממשלה לפעילות הועידה באירופה ולהקמת בית הועידה במינכן.

הוא סקר בהרחבה את מטרת הקמת בית המדרש להוראה "המיועדת לרבנים מהשורה הראשונה מתוך מטרה לייצר ולקדם מנהיגות רוחנית מקומית הנותנת מענה לאתגרי השעה לציבור בכל תחומי החיים מתוך מסוגלות, רוחב ידע ואחריות ציבורית. במסגרת התוכנית רוכשים הרבנים ידע מקיף בשלל תחומי דעת, רפואה, רווחה, הנהגת קהילה, טכנולוגיה וכלכלה. בנוסף משמשת התוכנית מעין פלטפורמה המאפשרת לרבנים ממגוון חוגים עיון משותף ולמידה הדדית, במטרה לגבש מענים לסוגיות באתגרי השעה בארץ ובחו"ל ולהכוונת בית ההוראה – 'בית חנוך' ע"ש גאב"ד אירופה הגאון רבי חנוך הכהן ארנטרוי זצ"ל הפועל באירופה".

הגר"פ גולדשמידט הרחיב בדבריו על התוכניות המיוחדות לרבנים צעירים שבמסגרתם הם לומדים ומשתלמים לעומק בהלכה ובמעשה במשך שנתיים בנושאים רבים ובהם; בדיקת מקוואות, השגחה על משגיחים במפעלים ובמסעדות, בירור יהדות מקדים ועוד. בתוכניות אותם מרכז בתבונה רבה מזכיר הועידה הרב אהרן שמואל בסקין מקבלים הרבנים הכשרה מקצועית וכלים לפיתוח וניהול הקהילה בתחומי; תקשורת, מנהיגות, בניית הקהילה , ניהול וגיוס כספים, הופעה בפני קהל ועוד.

ערב קודם לכן במהלך קבלת הפנים המיוחדת לרבנים אמר יו"ר הפרלמנט מר תומאש גרודצקי לרבנים: "נעשה הכל כדי שיהודים יחיו על פי אמונתם בביטחון ובשלווה בפולין אלף שנים נוספות".

יומו השני של הכינוס הוקדש לדיונים במגוון נושאים העומדים על סדר יומה של יהדות אירופה ונושאים פרסונליים.

המנהל הרבני של הועידה וראש ישיבת 'תורת חיים' הגאון רבי משה לבל העלה במושב את נושא הקשיים שעוברים גרי הצדק מרוסיה ואוקראינה ע"י פקידי משרד הפנים והעבודה שנעשית מול שר הפנים החדש לתיקון העוול.

בצהרים יצאו הרבנים בהדרכת רבה של פולין הרב מרדכי שודריך לבית העלמין 'גנשה' שבו טמונים גדולי עולם ולאתרים הקשורים לשואה ליד הגטו.

עם הכניסה לבית העלמין ועל ציונם הקדוש של מרנן הנצי"ב זצוק"ל ומרן הגאון רבי חיים הלוי סולביצ'יק זצוק"ל שעולם הישיבות נשען על תורתם, נשאו רבני הועידה תפילה באמירת פרקי תהילים להחלמתו של מרן הגאון רבי שמואל קמינצקי שליט"א והגאון הצדיק המשגיח דליקווד רבי מתתיהו סלומון שליט"א הזקוקים לרחמי שמים מרובים כשנשיא הועידה אומר את פרקי התהילים והרבנים עונים אחריו פסוק בפסוק בהתרגשות רבה.

כמו כן נישאה תפלה מיוחדת על מרנן ורבנן שעיני הועידה נשואות לעצתם וברכתם – מרן הגרי"ג אדלשטין שליט"א ומרן הגר"ד לנדו שליט"א שיתמידו בבריאותם ובהרבצת תורתם ואורך ימים ושנות חיים יוסיפו להם. תפילה מיוחדת לישועת כלל ישראל ועבור התורה ולומדיה שבארץ הקודש שיוכלו להמשיך בתורתם ללא הפרעות ומזימות של המבקשים למעט תורה ושלטונה בארץ הקודש.

ליד בור הבונקר שנחפר בימי האימה במרכזו של בית העלמין שבו הסתתרו יהודים, סיפר נציגם של גדולי ישראל לועידה הרב ישראל פרידמן את סיפורו של סבו מרבני העיירה גובורובה שנמחקה כליל מעל פני האדמה בשריפה, והיהודים שנכלאו בבית הכנסת לקראת הצתתו, נצלו אחר שקצין נאצי עלום הגיע על אופנוע והורה לשחררם והעיירה כולה עלתה באש. כל הניצולים יצאו למסע נדודים לכיוון סיביר. סבו, הרב ישראל יהודה הכהן קרוק סרב לאכול אוכל לא כשר והוא נפח את נשמתו הטהורה ונטמן ללא ציון מקום. "אמי הביאה בידיה את מסכת יבמות אותה לא עזב ונותרה בידו עד שנפטר, ובתוכה שני כרטיסי ברכה אלו ששגרו שני אחיה בני ישיבה שגורלם אינו ידוע, לקראת ראש השנה. זה כל מה שנותר מהעיירה שנמחתה מעל פני האדמה".

(כנסו להאזנה לסיפור המצמרר כפי שסופר בראיון ל"קול חי").

כינוס הועידה ננעל בתפילה בבית הכנסת 'נוז'וק' היחיד ששרד את איימי השואה.



0 תגובות